Jak obsługiwać klientów firmy prowadzącej sprzedaż wysyłkową?

Jak obsługiwać klientów firmy prowadzącej sprzedaż wysyłkową?

Sprzedaż wysyłkowa to działalność, która obecnie przyciąga wiele osób. Niestety duża część z nich jest mylnie przekonana, że tutaj niewiele trzeba zajmować się klientami, ponieważ nie występuje kontakt z nimi twarzą w twarz. Tymczasem sprzedając produkty w Internecie trzeba równie starannie obsługiwać klientów, jak ma to miejsce przy handlu stacjonarnym.

Zasady obsługi klienta w sprzedaży wysyłkowej

Prowadząc sprzedaż internetową musimy pamiętać o tym, że centrum naszych działań zawsze powinien stanowić klient. Główne zasady marketingu mówią o tym, że celem działania sprzedawcy jest jak najlepsze rozpoznanie potrzeb klientów i ich zaspokojenie. Początki działalności sprzedaży internetowej nie są łatwe, bo trzeba pozyskać pierwszych klientów. Podobnie jak w biznesach tradycyjnych należy zawalczyć o ich uwagę oraz zdobyć ich zaufanie. Należy także zadbać o to, aby firma cieszyła się dobrym wizerunkiem w otoczeniu. Gdy sprzedajemy towary w Internecie klient wyrabia sobie opinie o nas, na podstawie tego, jak wygląda nasz sklep internetowy czy nasze oferty na portalach sprzedażowych. Aby stworzyć profesjonalny wygląd należy więc bardzo dbać o wysoką jakość zdjęć oraz o szczegółowe i rzetelne opisy produktów. Klient będzie oceniał firmę także po tym, jak szeroki jest jej asortyment i jakimi opiniami cieszy się wśród innych klientów. Bardzo ważny będzie także cały proces wysyłkowy oraz obsługa klienta, która sprowadza się głównie do rozmów telefonicznych i kontaktu z klientem online. Nie należy też zapominać o prawidłowym przeprowadzeniu procesu zwrotów i reklamacji.

Jakie znaczenie ma opinia o sprzedawcy internetowym?

Osoby, które chcą po raz pierwszy nabyć coś w danym sklepie internetowym, zwykle szukają opinii o nim. Jest wiele miejsc, gdzie takie opinie klienci mogą umieszczać. Należy więc poświęcać temu stosowną uwagę. Jeśli zdarzy się, że klient wystawi negatywną opinię, sprzedawca zawsze powinien się do niej ustosunkować i jeśli zawinił, to powinien starać się naprawić swój błąd. Należy pamiętać, że opinie są wypadkową tego, w jaki sposób pracuje dany sklep internetowy. Aby móc cieszyć się dobrymi rekomendacjami od klientów, należy oferować sprawdzone i wysokiej jakości towary, dbać o rzetelne opisy, solidne pakowanie produktów oraz szybkie wysyłki. Dla klientów zwykle bardzo ważna jest także szybka informacja zwrotna. Niedopuszczalne jest aby w sklepie internetowym zapytania od klientów pozostawały bez odpowiedzi. Niestety ciągle jeszcze możemy spotkać się z wieloma sprzedawcami internetowymi, do których na przykład nie można się dodzwonić. Każdy sprzedawca powinien pamiętać o tym, że fakt iż nie widzi swojego klienta twarzą w twarz nie zwalnia go z dobrego traktowania. Niektórzy sprzedawcy popadają w swego rodzaju iluzje anonimowości i odległości, jaką czują w Internecie. Niestety skutkuje to tym, że często ignorują klientów lub traktują ich w niewłaściwy sposób i takie sytuacje prawdopodobnie nie zdarzałyby się w handlu tradycyjnym. Zawsze trzeba pamiętać o tym, że biznes internetowy istnieje tylko i wyłącznie dzięki klientom. Z pewnością warto dbać o to, by mieć stałych i zadowolonych klientów, którzy będą wracać, bo jest to najlepsza droga do sukcesu.

Dodaj komentarz