Agencja kreatywna – zasady dobrej współpracy

Agencja kreatywna – zasady dobrej współpracy

Agencja kreatywna może wiele zrobić dla Twojej marki. Jeśli jednak wcześniej nigdy z żadną nie pracowałeś, możesz nie wiedzieć, jak zacząć od razu we właściwy sposób. Aby ze współpracy z agencją kreatywną uzyskać najlepsze możliwe wyniki, warto podejść do rzeczy jak prawdziwy partner kreatywny. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób samemu się zaangażować, jaką rolę będziesz odgrywać i jak być najlepszym graczem zespołowym.

 

Praca z tysiącami klientów to ciągłe obserwowanie dobrych i złych nawyków i wykształcania różnych relacji klient-agencja. Łatwo zauważyć, że większość problemów sprowadza się do braku zrozumienia lub niewłaściwej komunikacji. Dlatego dzisiejszy artykuł da Ci wstęp do tego, czego możesz się spodziewać po rozpoczęciu współpracy z agencją kreatywną, a także najlepsze wskazówki, jak współpracować w pozytywny i produktywny sposób z korzyścią dla obydwu stron.

 

Każda agencja jest wyjątkowa, z własnym systemem zarządzania, stylem komunikacji i filozofią twórczą, ale istnieje kilka ogólnych rzeczy, z którymi możesz się spotkać w większości z nich. Aby upewnić się, że Twoja współpraca będzie przebiegała tak gładko, jak to możliwe, przedstawiamy wskazówki, jak możesz pomóc Twojej agencji na każdym etapie procesu.

Agencja kreatywna oczekuje dobrych briefów

Brief kreatywny jest prawdopodobnie pierwszym zapytaniem, jakie otrzymasz od agencji kreatywnej. Ten dokument jest kluczem do udanego projektu. Agencja kreatywna poprosi Cię o wyszczególnienie wszystkich ważnych informacji na temat Twojego projektu, w tym celów, terminów, budżetu, wskazówek dotyczących marki itp. Ponieważ jest to dokument, dzięki któremu Ty i Twoja agencja kreatywna będziecie prowadzić wszystkie działania, ważne jest, abyś poświęcił wystarczająco dużo czasu na pełne i przemyślane jego wypełnienie.

 

Oto kilka wskazówek, aby Twój brief był jak najbardziej użyteczny:

 

Uwzględnij odpowiednią ilość informacji. Powinieneś szczegółowo wypełnić brief i dostarczyć odpowiednie materiały pomocnicze (takie jak wytyczne dotyczące marki, materiały sprzedażowe itp.), ale nie zatapiaj swojej agencji kreatywnej w dokumentach. Pamiętaj: celem briefu jest skuteczne i zwięzłe wyjaśnienie, co chcesz osiągnąć.

 

Zaangażuj wszystkie siły. Czasami ludzie przekazują agencji kreatywny brief i sami rezygnują z udziału swojego zespołu, co powoduje problemy, gdy pojawiają się wewnętrzne konflikty dotyczące pewnych szczegółów. Upewnij się, że uzyskałeś zatwierdzenie, zanim odeślesz brief do agencji kreatywnej.

Uważaj na słowa. Możesz być dobrze zaznajomiony z modnymi słowami i akronimami swojej branży, ale Twoja agencja może ich nie znać. Napisz krótki opis w prostym języku.

Pytania, na które powinna odpowiedzieć agencja kreatywna

W zależności od poziomu zaangażowania (i odległości, która Was dzieli) rozpoczęcie współpracy może odbyć się osobiście, przez telefon lub za pośrednictwem czatu wideo.

 

Jest kilka celów tego spotkania:

Wzajemne zapoznanie. Niecała agencja kreatywna będzie z Tobą pracować. Dlatego poznasz zespół kreatywny, który będzie pracował nad Twoim projektem (lub przynajmniej główną załogę). To Wasza pierwsza okazja, aby się poznać i uzyskać ogólne rozpoznanie łączącej Was chemii. Zapoznacie się ze szczegółami oraz omówicie system pracy agencji kreatywnej, harmonogramy i inne istotne szczegóły projektu.

 

Podziel się swoją wizją i celem, który chcesz osiągnąć. Jeśli sam nie masz pewności, co chcesz osiągnąć, Twoja agencja nie będzie w stanie Ci pomóc. Upewnij się, że masz jasną wizję przed rozpoczęciem współpracy.

 

Zadawaj pytania. Nie czuj się onieśmielony, jeśli czegoś nie rozumiesz. Lepiej zadać zbyt wiele pytań teraz, niż później żałować, że praca poszła w niewłaściwym kierunku. Nawet jeśli uważasz, że jest to coś prostego lub oczywistego.

 

Ustal, kto będzie osobą kontaktową. W marketing zaangażowanych jest wiele ruchomych elementów i równie wielu interesariuszy. Od strategii po tworzenie treści, wielu ludzi będzie robiło wiele różnych rzeczy. Dlatego agencja kreatywna powinna wytypować jedną osobę, z którą będziesz się kontaktować przez cały proces. Jednocześnie powinieneś ustalić osobę do kontaktu z Twojej strony. Ta osoba powinna ułatwiać komunikację, konsolidować informacje zwrotne, pilnować terminów i ogólnie zarządzać projektem.

Dodaj komentarz