Marketing Automation – dlaczego jest coraz bardziej popularne?

Marketing Automation – dlaczego jest coraz bardziej popularne?

Jeśli ktoś interesuje się tematyką automatyzacji marketingu, z pewnością osoba ta zauważyła, że w ostatnim czasie Marketing Automation nabrało szybkiego tempa i jest coraz powszechniejsze również w polskich firmach. Z czego ta popularność wynika?

Marketing Automation w skrócie

Najprościej mówiąc, Marketing Automation polega na wdrażaniu do swoich działań marketingowych specjalnych narzędzi, przy pomocy których coraz więcej z nich da się wykonać w sposób automatyczny, z niewielkim udziałem człowieka czy nawet całkowicie bez udziału pracownika. Nie ma jednego konkretnego narzędzia do automatyzacji marketingu – jest ich bardzo wiele i ciągle powstają kolejne. Różnią się one ceną, możliwościami, łatwością obsługi i nie tylko.

Automatyzację marketingu coraz prężniej zaczynają wykorzystywać przede wszystkim średnie i duże firmy, których witryny internetowe odwiedza bardzo dużo użytkowników i które zbierają ogromną ilość informacji o klientach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć wdrażać tego typu rozwiązania także w mniejszej firmie, aby później móc w miarę jej rozwoju skalować swoje działania i nie musieć się szybko uczyć obsługi tego typu narzędzi, a dysponować już konkretną wiedzą i doświadczeniem.

Dlaczego popularność Marketing Automation rośnie?

Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z rozwiązań z zakresu Marketing Automation, pojawia się też coraz więcej nowych (i coraz bardziej rozbudowanych) narzędzi. Nie bez powodu. Ciągły rozwój technologii sprawia, że aktualnie oprogramowanie może w niektórych kwestiach skutecznie zastępować ludzkich pracowników, a nawet działać lepiej i efektywniej niż oni. Dodatkowo automatyzacja oszczędza ogrom czasu, który można dzięki temu przeznaczyć na bardziej złożone i wymagające działania.

Dzięki automatyzacji marketingu można łatwiej i szybciej uporządkowywać dane pozyskiwane na temat klientów i wyciągać z nich rzetelne, przydatne wnioski, na podstawie których następnie można wprowadzać zmiany w swoim sposobie działania. Pozwoli to następnie pozyskać kolejnych klientów i jeszcze większą ilość danych na ten temat, które również okażą się przydatne. W ten sposób powstaje swego rodzaju perpetuum mobile, które, jeśli zostanie właściwie wykorzystane przy pomocy odpowiednich narzędzi, może pozwolić firmie na znaczne zwiększenie przychodów.

Nawet, jeśli w danej firmie nie ma jeszcze potrzeby wdrożenia oprogramowania z zakresu Marketing Automation, mimo wszystko warto poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, ponieważ prędzej czy później może się ona przydać. Pomocne będą w tym względzie różnego rodzaju kursy i e-booki, które ułatwią wstęp w świat automatyzacji tym osobom, które nie miały wcześniej do czynienia z tego typu narzędziami.

marketing automation

Dodaj komentarz