Audyt w firmie, czyli jak oszacować koszty eksploatacyjne?

Audyt w firmie, czyli jak oszacować koszty eksploatacyjne?

Rosnąca inflacja, znaczące podwyżki kosztów energii dla firm czy niesłabnąca presja płacowa to tylko kilka z najważniejszych czynników, skłaniających przedsiębiorstwa do poszukiwania oszczędności. Jednym z obszarów, w których najłatwiej obniżyć wydatki, są koszty eksploatacyjne związane z pracą biurową. Chcesz dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść Ci audyt w firmie zorientowany na koszty działań urządzeń drukujących? Zapraszamy do lektury.

Audyt w firmie może przynieść nawet milion złotych oszczędności

Jak wskazały analizy firmy Euroimpex, jednego z wiodących dostawców oprogramowania zarządzającego wydrukiem dla przedsiębiorstw, kompleksowy audyt w firmie i uwzględnienie przedstawionych w nim zaleceń może wygospodarować nawet milion złotych oszczędności w skali roku.

Oczywiście, tak daleko idąca redukcja kosztów jest możliwa wyłącznie w przypadku największych korporacji, posiadających na stanie dziesiątki (a nawet setki) urządzeń drukujących. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby proponowane dla nich rozwiązania przenieść na grunt mniejszych przedsiębiorstw, szukających oszczędności w obszarach, które nie będą wymagały gruntownej zmiany wypracowanych dotychczas nawyków. Jak tego dokonać?

Kompleksowy audyt w firmie a obniżenie rachunków za prąd

Jedną z podstawowych kwestii, jaką porusza zorientowany na urządzeniach drukujących audyt w firmie, jest ustalenie rzeczywistego zapotrzebowania na tego typu maszyny. Często zdarza się bowiem, że firmy posiadają w swojej sieci wewnętrznej zbyt dużą liczbę urządzeń drukujących, które nie są wykorzystywane w optymalny sposób, generując przy tym szereg możliwych do uniknięcia kosztów.

Ocenie podlega wówczas zarówno klasa energetyczna urządzenia (przekładająca się przede wszystkim na zapotrzebowanie na energię w trybie stand-by), jak i koszty związane z samą eksploatacją urządzeń, takie jak cykliczne przeglądy przez serwisantów czy cena części zamiennych. Audyt w firmie pozwala oszacować realne zapotrzebowanie na urządzenia drukujące i sugeruje dobór modeli, które okażą się najtańsze w utrzymaniu w dłuższej perspektywie czasowej.

Czy wszystkie dokumenty należy drukować?

Kolejnym obszarem, w którym audyt w firmie może przynieść znaczne oszczędności, jest usprawnienie wewnętrznego obiegu dokumentów poprzez odejście od dystrybucji pism w formie papierowej na rzecz udostępnienia ich w chmurze obliczeniowej. Rozwiązanie to pozwala nie tylko na znaczące odchudzenie firmowego archiwum – stanowi doskonałe rozwiązanie w przypadku firm stosujących model zdalny bądź hybrydowy, gwarantujący swobodny dostęp do firmowych danych każdemu upoważnionemu pracownikowi.

Zleć audyt w firmie profesjonalistom

Zastanawiasz się, które z działających na rynku przedsiębiorstw przeprowadzi Cię przez złożony proces, jakim jest audyt w firmie, zorientowany na optymalizacji sieci urządzeń drukujących? Już dziś skontaktuj się ze specjalistami firmy Euroimpex – lidera w dziedzinie oprogramowania dla firm, skupionym na wydruku dokumentów. Zapoznaj się z ofertą oprogramowania Documaster i obniż koszty w swoim przedsiębiorstwie.

Dodaj komentarz