Najlepsze organiczne strategie marketingowe dla małych firm

Najlepsze organiczne strategie marketingowe dla małych firm

Najlepsze organiczne strategie marketingowe dla małych firm

Jesteś gotowy, aby wprowadzić na rynek swój mały biznes, i masz kilka strategii dostępnych dla Ciebie. Będziesz sprzedawać się za pośrednictwem Facebooka lub Twittera, zapłacić za reklamy w wyszukiwarce Google, inwestować w wielkiej treści witryny, lub zacząć budować swoją listę e-mail?

Kiedy opracowujesz swoją strategię marketingową i lejek, i wykorzystując najlepsze oprogramowanie CRM do śledzenia projektu, może być pomocne, aby podzielić swoje podejścia do dwóch szerokich obszarów:

  • Organiczne strategie marketingowe dla małych firm, które pomagają Twojej stronie internetowej, artykuły i inne treści pojawiają się w wyszukiwarkach i docierają do skrzynek odbiorczych ludzi
  • Płatna promocja, w której płacisz za reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwarek, na stronach internetowych i w kanałach mediów społecznościowych.
  • Zdobądź podstawy marketingu w małej firmie

Poniżej omówimy organiczne strategie marketingowe dla małych firm oraz to, w jaki sposób mogą one stać się istotną częścią Twojej ogólnej strategii marketingowej. Będziemy kopać w trzech głównych kanałów organicznych, i spojrzeć na najlepszych zasobów, oprogramowania, narzędzi i platform dla każdego z nich.

Podstawy marketingu organicznego

Marketing organiczny polega na promowaniu Twojego biznesu na trzy główne sposoby:

  • Content marketing na stronie internetowej, który umieszczasz na swojej stronie internetowej lub innych stronach, które przyciągną ludzi do Twojego biznesu online
  • Treści w mediach społecznościowych, które udostępniasz w różnych sieciach społecznościowych, tak aby Twoi zwolennicy i fani mogli je zobaczyć i zareagować na nie
  • Newsletter i wiadomości e-mail, które wysyłasz do osób, które dołączyły do Twojej listy mailingowej.

Marketing organiczny różni się od płatnej reklamy, ponieważ nie płacisz za to, aby Twoje treści były pokazywane Twoim odbiorcom. Być może nadal będziesz musiał zapłacić za stworzenie oryginalnej treści, ale kiedy już to zrobisz, polegasz na organicznym wyszukiwaniu, kanałach mediów społecznościowych i e-mailach, aby promować swój biznes.

Strategie marketingu treści na stronie internetowej

Możesz używać marketingu treści na stronie internetowej na kilka sposobów:

  • Twórz treści, które publikujesz na własnej stronie internetowej, aby Twoje strony pojawiały się w organicznym wyszukiwaniu, gdy ludzie szukają słów kluczowych związanych z Twoją branżą, produktami i usługami.
  • Tworzenie treści publikowanych na innych stronach internetowych, z linkiem zwrotnym do Twojej strony internetowej, aby zwiększyć prawdopodobieństwo pojawienia się w wynikach wyszukiwania (poprzez tworzenie backlinków)
  • Twórz treści, które publikujesz na platformach innych firm, takich jak YouTube, Medium, Reddit, itd., które napędzają zainteresowanie Twoją firmą
  • Twórz organiczne treści w mediach społecznościowych (zajmiemy się tym nieco później).

Jak stworzyć content marketing na stronie internetowej

Oto podział kroków, które możesz wykonać, aby opracować doskonały marketing treści na stronie internetowej:

  • Opracuj strategię treści: Nie chcesz po prostu tworzyć treści na chybił trafił – to wszystko powinno być częścią spójnej strategii marketingowej. Oznacza to zbudowanie planu marketingowego oraz dostosowanie treści i kanałów tak, abyś komunikował się we właściwy sposób, do właściwych osób, we właściwym czasie.
  • Zdecyduj, jaki rodzaj treści chcesz tworzyć: Masz tu wiele opcji, w tym: artykuły na blogu; filmy; explainery; strony docelowe; obrazy i ilustracje; podcasty i audio; branding i projekty graficzne; projektowanie stron internetowych; i wiele innych.
  • Zdefiniuj treść i stwórz instrukcje: Zdecyduj, co chcesz, aby treść była, jak powinna wyglądać, jakie podejście powinna przyjąć i inne kluczowe czynniki.
  • Znajdź osobę, która zajmie się tworzeniem treści: W zależności od Twoich umiejętności i możliwości, możesz stworzyć treść samodzielnie, zlecić to pracownikowi lub skorzystać z pomocy freelancera. Na przykład, autor tego artykułu jest freelancerem, który specjalizuje się w biznesie i technologii.
  • Współpracuj przy tworzeniu treści: Przejdźcie przez proces projektowania, tworzenia, recenzowania i opiniowania treści, aby uzyskać pożądaną treść.
  • Zdecyduj, gdzie będziesz publikować treści: Możesz zdecydować się na publikację na swojej własnej stronie internetowej, na powiązanej stronie jako treść gościnna lub na platformie innej firmy.
  • Publikuj treści i śledź wyniki: Korzystaj z analityki i innych narzędzi, aby zobaczyć, jak Twoje treści się sprawdzają, dzięki czemu możesz je udoskonalać i tworzyć wysokowydajne treści w przyszłości.

Najlepsze oprogramowanie i narzędzia do content marketingu

Śledzenie projektów i treści: GatherContent, Monday.com, Clickup, AsanaTworzenie treści: Adobe Creative Cloud (Illustrator, Photoshop, Premier, itp.), MS Office, Google Office Suite, CanvaŚledzenie odwiedzających Twoją stronę, jak się na nią dostali i co zrobili: Google AnalyticsSłowa kluczowe i śledzenie content marketingu: Google Search Console, Google Analytics, HubSpot, SEMRush i inne narzędzia

Najlepsze platformy i firmy zatrudniające freelancerów content marketerów

Najlepsze platformy i firmy, aby znaleźć i zatrudnić twórców treści freelance z obejmują Fiverr, Fiverr Pro, Upwork, Toptal, 99Designs, LinkedIn i poszczególnych stron internetowych pracy.

Strategie marketingu treści organicznych w mediach społecznościowych

Możesz używać marketingu w mediach społecznościowych za pomocą kilku różnych metod:

  • Budowanie ogólnej strategii mediów społecznościowych, określającej co i kiedy będziesz publikować
  • Zakładanie stron, grup i kont, które Twoja publiczność może polubić i śledzić
  • Tworzenie i udostępnianie treści na ulubionych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn
  • Zarządzanie grupami i dyskusjami w mediach społecznościowych
  • Angażowanie klientów, komentarze i inne interakcje z Twoją marką

Jak zarządzać marketingiem organicznym w mediach społecznościowych

W przypadku organicznego marketingu w mediach społecznościowych będziesz postępować według tych samych kroków, co w przypadku regularnego marketingu treści na stronie internetowej, więc nie będziemy tutaj wchodzić w zbyt wiele szczegółów. Zamiast tego, warto skupić się na podejściach do marketingu treści, które są specyficzne dla mediów społecznościowych. Będziesz chciał:

  • Opracować organiczną strategię treści w mediach społecznościowych: Podobnie jak w przypadku marketingu treści na stronie internetowej, ale z naciskiem na sieci społecznościowe, w których Twoi klienci prawdopodobnie rozdają.
  • Zdecyduj się na rodzaj treści w mediach społecznościowych, które chcesz stworzyć: Tak jak w przypadku marketingu treści na stronie internetowej.
  • Zdefiniuj zawartość mediów społecznościowych i stwórz instrukcje: Jak na stronie internetowej content marketing.
  • Znajdź kogoś do tworzenia treści w mediach społecznościowych: Tak jak w przypadku marketingu treści na stronie internetowej, z wyjątkiem tego, że będziesz chciał znaleźć kogoś, kto specjalizuje się w tworzeniu treści w mediach społecznościowych, ponieważ jest to bardzo specyficzny zestaw umiejętności.
  • Znajdź kogoś do zarządzania mediami społecznościowymi: Zatrudnij menedżera/koordynatora marketingu w mediach społecznościowych, który może monitorować, zarządzać i komunikować się poprzez Twoje konta w mediach społecznościowych.
  • Pracujcie razem nad tworzeniem treści w mediach społecznościowych: Tak jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej.
  • Zdecyduj, gdzie będziesz publikować treści w mediach społecznościowych: Tak jak w przypadku marketingu treści na stronie internetowej, z tą różnicą, że trzeba będzie dopasować treść do kanału mediów społecznościowych: na przykład, bardzo wizualne posty na Instagram i Pinterest, profesjonalne posty na LinkedIn, krótkie posty na Twittera, itd.
  • Publikuj treści w mediach społecznościowych i śledź wyniki: Jak na stronie internetowej content marketing.

Email i newsletter marketing różnią się nieco od pozostałych metod, o których wspomnieliśmy, ponieważ będziesz prowadzić marketing do osób, które już zapisały się na Twoją listę emailową. Oznacza to jednak nieco inne podejście, ponieważ będziesz dzielić się informacjami z osobami, które już wiedzą o Twojej firmie. Proces ten ma tendencję do pracy w następujący sposób:

  • Zachęć ludzi do zapisania się na listę mailingową, zazwyczaj poprzez zachęcanie ich do tego za pomocą lead magnet lub podobnego marketingu.
  • Zbuduj listę emailową zainteresowanych leadów
  • Stwórz kampanię email marketingową, która wysyła pomocne wiadomości, przewodniki i informacje o Twoich produktach i usługach
  • Skonfiguruj automatyzację wysyłania emaili
  • Śledź efektywność swoich kampanii emailowych

Jak tworzyć e-maile i newslettery?

W przypadku newslettera i email marketingu będziesz postępował tak samo jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej. Omówimy to pokrótce, ale skupimy się bardziej na aspektach, które są unikalne dla emaili i newsletterów.

Opracuj kampanię email i newsletter marketingowy: Musisz opracować strategię marketingową i kampanię krok po kroku dla konkretnego zestawu wysyłanych emaili, wraz z harmonogramem wysyłania emaili po zapisaniu się klienta.Zdecyduj się na rodzaj treści e-maili, które chcesz stworzyć: Tak jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej.Zdefiniuj treść emaila i stwórz instrukcje: Tak jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej.Znajdź osobę, która stworzy treść emaila: Tak jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej, z tą różnicą, że warto znaleźć kogoś, kto specjalizuje się w tworzeniu treści do e-maili i newsletterów; weź również pod uwagę inne elementy kampanii e-mailowej, ponieważ te e-maile będą “kapać” i budować się nawzajem.Pracujcie razem nad tworzeniem treści emaili: Tak jak w przypadku content marketingu na stronie internetowej.Wykorzystaj oprogramowanie do automatyzacji kampanii drip: Poniżej przedstawiamy listę kilku pomocnych programów.Wysyłaj swoje e-maile i śledź wyniki: Będziesz chciał mierzyć współczynnik otwarć oraz częstotliwość kliknięć.

Dodaj komentarz