Co warto wiedzieć o budkach akustycznych do biur?

Co warto wiedzieć o budkach akustycznych do biur?

Budka akustyczna do biura to już nie coś, co polscy pracownicy biurowi kojarzą jedynie z amerykańskich filmów. Tego typu rozwiązania są coraz częściej wdrażane w naszym kraju – i to nie tylko w lokalnych oddziałach wielkich, międzynarodowych korporacji. Również mniejsze firmy kładą duży nacisk na komfort swoich pracowników, w związku z czym szukają sposobu na zapewnienie im możliwości spokojnej, cichej pracy i spotkań nawet w problematycznych warunkach biurowych.

Wiele rozmów naraz, stukanie w klawiaturę, naciskanie przycisków myszki – chcąc nie chcąc, wszystko to jest typowe dla przestrzeni biurowych. Im więcej osób naraz w nich pracuje, tym bardziej problem się pogłębia. Budki akustyczne, czyli niewielkie instalacje dla jednej lub kilku osób, odpowiadają na ten problem. Poniżej omówimy najważniejsze informacje na ich temat, które warto znać!

Do czego służą budki akustyczne?

Podstawowym zadaniem budek akustycznych jest wyciszanie dźwięków z otoczenia budki, a także niedopuszczenie do tego, aby prowadzone w niej rozmowy były dobrze słyszalne. W praktyce oznacza to, że budka akustyczna do biura wykorzystywana jest jako miejsce do bardziej dyskretnych rozmów, chociaż oczywiście nie tylko.

Dobrze sprawdzi się również jako komfortowe miejsce do odpoczynku w sytuacji, gdy ktoś będzie chciał sobie zrobić chwilę przerwy od zgiełku i hałasu typowego dla przestrzeni biurowych. W przypadku ważnych prezentacji czy pracy w grupie, może posłużyć za to, jako swego rodzaju mini-sala konferencyjna.

Krótko mówiąc, możliwości jest bardzo wiele i tak naprawdę tylko od potrzeb firmy i tego, jak spersonalizuje swoją budkę zależy (w co ją wyposaży, jaki rozmiar wybierze), w jaki sposób będzie można ją wykorzystać.

Czy korzystanie z budek akustycznych jest wygodne?

Budki akustyczne do biura nie należą do dużych konstrukcji (chociaż są wyjątki od tej reguły), natomiast wbrew pozorom nie jest to żadnym problemem. Dzięki zastosowaniu systemu aktywnej wentylacji, a także wyposażeniu dostępnej przestrzeni w wygodne fotele i kanapy, jest to miejsce, które idealnie nadaje się zarówno na krótką przerwę, jak i dłuższe spotkanie.

Taką budkę można ustawić w zasadniczo dowolnym miejscu w biurze, natomiast dla oszczędności miejsca wiele firm decyduje się na umieszczenie jej w rogu pomieszczenia. Warto przy ty zaznaczyć, że nie trzeba ograniczać się tylko do jednej budki, zwłaszcza w dużych biurach. Można zainwestować np. w większą budkę do spotkań grupowych i mniejszą do rozmów 1-1 i odpoczynku pojedynczych pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.