Szukasz formy reklamy, która nie jest zbyt nachalna, potencjalni odbiorcy w pełni ją akceptują i nie wydasz na nią dużo? Postaw na reklamę zewnętrzną w postaci przekazu umieszczanego na pojazdach mechanicznych. Okazuje się, że samochody nadają się do tego idealnie.
Reklama na samochodach – możliwości
Specjaliści od reklamy potwierdzają, że przekaz umieszczany na samochodzie jest niezwykle skuteczny. Przede wszystkim nie drażni potencjalnych odbiorców, jest niedrogi, może być aktywny zawsze, dociera też do ogromnej liczby przyszłych klientów. To świetna opcja dla firm, które działają na rynku lokalnym i tych, które dysponują pokaźną flotą aut, przecież delegacje pracowników stwarzają doskonałe warunki do prezentowania takiego przekazu rzeszy odbiorców.
Reklamę na samochodzie można umieszczać w różny sposób. W najpowszechniejszej formie na samochód naklejane są specjalne naklejki różnych rozmiarów, należy przy tym pamiętać, że zabronione jest zaklejanie szyb. Reklama może być także umieszczona na dachu auta, w formie tzw. koguta, podobnego do tego, jakim posługują się taksówki. Ogromną popularnością cieszą się również ramki pod tablice rejestracyjne. Chociaż taki przekaz jest najmniejszy, to równie skuteczny. Pełni funkcję typowo informacyjną, bo na małym pasku można umieścić jedynie dane teleadresowe firmy, logotyp albo hasło reklamowe. Wszystkie informacje zapadają jednak w pamięć i są łatwo dostrzegalne – kierowca zawsze musi patrzeć na tył jadącego z przodu auta.
Kto korzysta z reklamy na samochodzie?
Tak naprawdę to forma reklamy, z której korzystać może każda firma bez względu na rodzaj branży, w której działa. Najczęściej na taki przekaz decydują się przedsiębiorstwa działające w sektorze budowlanym, motoryzacyjnym i nieruchomości.
Reklama tego rodzaju sprawdzi się jako jedyna forma komunikacji marketingowej z potencjalnym klientem, ale może być również dopełnieniem i tylko małą częścią całościowej strategii reklamowej. Korzystają z niej podmioty działające na rynku lokalnym albo tym ogólnopolskim – wiele zależy od częstotliwości i zasięgu podróżowania autami, na jakich została zamieszczona taka reklama.
Nie ma jednak wątpliwości, że reklama na samochodzie jest jedną z najbardziej skutecznym, biorąc pod uwagę nie tylko jej zasięgi, ale także koszt. W porównaniu do innych form reklamy zewnętrznej to właśnie ona jest jedną z najtańszych. Co więcej, reklamodawca musi w nią zainwestować tylko raz, by potem móc przez długi czas generować zyski z jej skutecznego przekazu.