Systemy zarządzania treścią – Podstawy tworzenia nowoczesnej strony internetowej

Systemy zarządzania treścią – Podstawy tworzenia nowoczesnej strony internetowej

Tworzenie stron internetowych od dłuższego czasu jest czymś więcej aniżeli tylko zbiorem podstron mających na celu wygenerowanie sprzedaży i poinformowanie użytkownika w kluczowych aspektach. Obecnie stawia się na wygodę, szybkość ich działania i uniwersalność. Strony powinny dać się łatwo edytować i modyfikować nawet przez początkujących administratorów. Niezwykle przydatne okazują się w tym celu być systemy zarządzania treścią, czyli tzw. CMS’y. Poniższy artykuł wyjaśnia czym są, kto może je zaimplementować i jakie są najpopularniejsze.

Czym są systemy zarządzania treścią? Kilka słów o CMS

System zarządzania treścią to jak sama nazwa wskazuje – aplikacja internetowa pozwalająca na sprawne zarządzanie dostępna w witrynie treścią, jej wyglądem i dostępną funkcjonalnością. Bardzo często pozwalają na wdrożenie gotowych już szablonów, ich swobodną edycję, a także wdrażanie samodzielnych funkcji. Nawet niedoświadczone osoby dzięki wbudowanemu panelowi administracyjnemu w takim środowisku poradzą sobie z dodaniem treści przez wygodny i schludny interfejs.

Do najpopularniejszych należą WordPress, Drupal i Joomla. Są to systemy, które powstały z myślą o tworzeniu blogów. Można je rozszerzać o wtyczki i darmowe szablony graficzne. Jako narzędzia open-source są dostępne dla każdego i nie wymagają wnoszenia cyklicznych opłat za ich użytkowanie. Kolejną zaletą jest niski koszt wdrożenia, praktycznie zerowe koszty utrzymania i brak konieczności wprowadzania samodzielnych aktualizacji (są wykonywane automatycznie).

Strony internetowe Warszawa w podstawowych pakietach obejmują instalację i podstawową konfigurację CMS. Jeśli mamy do czynienia z większą spółką poszukującą autorskiego systemu, warto wziąć pod uwagę bardziej niszowe systemy np. express.JS czy cakePHP. Od wielkości witryny i jej przeznaczenia (sklep, wizytówka lub aplikacja webowa), zależny powinien być wybór CMS’a. Przykładowo dla małej i średniej wielkości sklepu świetni sprawdzi się połączenie WordPressa z wtyczką Woocommerce, dla większych sklepów poleca się PrestaShop, natomiast dla witryn typowo branżowych mających na celu promocję produktu można wybrać dowolny system zalecony przez programistę lub usługodawcę.

Kto może wdrożyć CMS na moją stronę?

Można zrobić to samemu, a jeśli zdecydujemy się na tworzenie stron www, szczególnie tworzenie stron Warszawa, możemy liczyć na pomoc specjalistów, którzy nie tylko zainstalują CMS na naszej stronie, ale też:

  • zoptymalizują całość pod kątem doświadczeniem użytkownika oraz SEO,
  • dodadzą unikalną treść,
  • stworzą adekwatny dla danej branży szablon na podstawie projektu graficznego,
  • wprowadzą autorskie rozwiązanie na nietypowe problemy np. newsletter do kontaktu z klientem lub specjalną, stworzoną na zamówienie aplikację web dla klienta.

Dodaj komentarz