Prowadzisz własnego bloga, firmę lub oferujesz różnego rodzaju usługi? Koniecznie musisz prowadzić social media! Od kilku lat prowadzenie swoich profili na portalach społecznościowych jest jednym z elementów prowadzenia biznesu. Warto więc przywiązać do tego trochę uwagi i dowiedzieć się jak robić to dobrze i w taki sposób, aby przynosiło Ci korzyści. Jak prowadzić social media w 2019 roku? Oto kilka podpowiedzi, które możesz wykorzystać na swoich kanałach.
Jak prowadzić firmowego facebooka?
Tak jak w latach ubiegłych podczas prowadzenia facebooka liczy się przede wszystkim pomysł i regularność. Są to fundamenty, na których będziesz budować swój pozytywny wizerunek w social mediach. Twórz i udostępniaj treści, które są związane z Twoją działalnością i potrafią przyciągnąć wzrok użytkowników. Od jakiegoś czasu jesteśmy wręcz bombardowani z każdej strony różnego typu reklamami i komunikatami. Ciężko jest zdobyć uwagę potencjalnych klientów, dlatego musisz się bardzo postarać i stworzyć plan działania, którym będziesz kierować się podczas budowania wizerunku swojej marki w internecie. Dodawaj regularnie posty, które będą angażowały Twoich odbiorców do komentowania i lajkowania. Przemyślane działania zaowocują po jakimś czasie większą ilością obserwujących i mianem eksperta w danej dziedzinie.
Zadbaj o opinie
Bardzo często, dzielimy się w mediach społecznościowych opiniami na temat danej firmy czy usługi. Warto zadbać o swój pozytywny wizerunek w sieci i kontrolować recenzję na nasz temat. Jeśli ktoś jest niezadowolony z Twoich usług i napisał o tym w internecie, to należy natychmiast zastanowić się nad tą sytuacją i wyjaśnić problem. Z roku na rok zwiększa się świadomość ludzi, jeśli chodzi o zakupy w internecie. Jeśli więc sprzedajesz jakieś przedmioty za pomocą tego medium, to musisz dbać o swój nienaganny wizerunek w sieci.
Jak prowadzić firmowego Instagrama?
Z roku na rok Instagram staje się coraz popularniejszym medium do komunikacji między markami a potencjalnymi klientami. Naszym zdaniem 2019 rok to już ostatni dzwonek na założenie swojego profilu firmowego na tym portalu. Jeśli podejmiesz tam odpowiednie działania, to w szybki sposób możesz zdobyć wielu nowych odbiorców. Przede wszystkim dbaj o to, aby zdjęcia, które dodajesz, były estetyczne i spójne z wizerunkiem Twojej firmy. Dodawaj do nich pasujące hasztagi i przede wszystkim zacznij prowadzić insta story. To coraz popularniejszy sposób na komunikacje z fanami lub klientami i z miesiąca na miesiąc przybiera na sile. W 2019 roku social media stawiają na wideo i to właśnie takie treści są najbardziej widoczne na tablicach Twoich obserwatorów.
Stawiaj na popularne media społecznościowe
Facebook, YouTube i Instagram te trzy portale powinny skupić na sobie Twoją największą uwagę. Zarówno w tym roku, jak i następnym szanse na wybicie się nowych portali maleją a pozycja, jaką zbudowały sobie te 3 strony, jest wręcz nie do przebicia. Największe portale stale się rozwijają i prowadzenie profili na tych mniejszych i mniej znanych nie przyniesie Ci zadowalających rezultatów.
Zainwestuj w reklamę
Z roku na rok, wszystkie media społecznościowe coraz bardziej stawiają na płatne reklamy i ograniczają widoczność zwykłych postów. Musisz się przygotować na to, że zarówno w tym roku, jak i w przyszłych latach cena sponsorowanych reklam będzie rosła i będziesz musiał przeznaczyć większy budżet na promocję w social mediach. Mniejszym stronom może być coraz ciężej się wybić w porównaniu do dużych marek, które w swoje kampanie inwestują naprawdę duże pieniądze. Pomyśl o płatnej reklamie na Facebooku lub Instagramie, jeśli zrobisz to w sposób przemyślany, to możesz zyskać nowych odbiorców.