Koszty prowadzenia sklepu internetowego na Allegro

Koszty prowadzenia sklepu internetowego na Allegro

Allegro to platforma sprzedażowa, która powstała w celu stworzenia miejsca, gdzie sprzedający będą mieli możliwość wystawiania przedmiotów na sprzedaż. Allegro stanowi więc doskonałe współczesne źródło pozyskiwania klientów, którzy w dobie Internetu coraz chętniej robią zakupy bez wychodzenia z domu.

Rozpoczęcie sprzedaży nie pociąga ze sobą kosztów

Ciesząca się ogromną popularnością platforma, stanowi świetną alternatywę dla firm sprzedażowych, pragnących się rozwijać. Wbrew pozorom koszty prowadzenia sklepu internetowego na Allegro nie są takie duże, jak może się to wydawać. Warto jednak pamiętać o tym, co tak właściwie wpływa na koszty ponoszone przez sprzedającego.

Samo rozpoczęcie sprzedaży na platformie nie pociąga ze sobą kosztów, ponieważ założenie sklepu internetowego jest bezpłatne i szybkie. Koszty prowadzenia sklepu internetowego na Allegro pojawiają się dopiero w trakcie sprzedaży. Do najczęstszych kosztów należą: prowizja od sprzedaży, prowizja od kosztów wysyłki, a także opłaty za Allegro Smart. Jeżeli jednak zależy nam na działaniach promocyjnych, których celem jest zwiększenie zauważalności sklepu przez klientów, to dochodzą nam jeszcze koszty promocji. Inwestycja ta ma uatrakcyjnić, a także uwidocznić ofertę skierowaną do klienta. W tym celu wykorzystuje się m.in.: wyróżnienia ofert, wyróżnienia produktów w Strefie Okazji, a także system Allegro Ads.

Koszty prowadzenia sklepu internetowego na Allegro

Jednym z podstawowych kosztów, które ponosi sprzedający, jest prowizja od sprzedaży. Warto jednak pamiętać o tym, że jest ona naliczana dopiero w momencie zakupienia przez klienta przedmiotu ze sklepu. Koszt ten wynosi zwykle od kliku do kilkunastu procent wartości produktu – w zależności od kategorii, w której został on umieszczony. Jeżeli jednak oferowana przez nas rzecz nie sprzeda się w ciągu roku, wówczas Allegro pobiera opłatę utrzymaniową. Warto pamiętać o tym, że najprostszym sposobem uniknięcia opłaty utrzymaniowej jest usunięcie oferty przed upływem wyznaczonego czasu.

Prowadząc sklep na platformie Allegro ponosimy również koszty prowizji zależne od kosztów wysyłki. Koszty te są bardzo zbliżone do prowizji od sprzedaży. Tutaj również opłata zależna jest od kategorii umiejscowienia przedmiotu. Natomiast sprzedawca płaci jedynie procent od ceny transportu poniesionej przez kupującego. Z opłaty tej zwalnia jednak wybranie przez klienta opcji darmowej dostawy.

Warto pamiętać o tym, że od stycznia 2021 roku, każdy sprzedawca nadający przesyłki w systemie Smart, zobligowany jest do dopłaty: 0,99 zł w przypadku zakupów do 100 zł; natomiast w przypadku zakupów powyżej 100 zł kwoty równej 1,99zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.