Rozszerz swoją działalność o usługi kurierskie

Rozszerz swoją działalność o usługi kurierskie

Jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie prowadzenia własnego biznesu jest otwarcie punktu kurierskiego. Poza tym z tego wariantu korzystają również ci, którzy mają sklep, lokal usługowy i chcą rozwijać działalność. Czasem motywacją są dodatkowe pieniądze, a czasem po prostu chce się spróbować czegoś nowego i pozyskać innych klientów. Co istotne, franczyza kurierska to bezpieczna i wygodna opcja, która nie wiąże się z żadnym ryzykiem i wystarczy kilka kroków, by móc zacząć zarabiać na obsłudze paczek pod szyldem znanego brokera i rozpoznawalnych przewoźników.

Jak otworzyć punkt kurierski?

Na mapie Polski coraz więcej jest miejsc, w których można nadawać i odbierać paczki, kiedy ma się czas i ochotę. Dużą popularnością cieszą się także paczkomaty, które dają pewną niezależność. Tak jak punkty kurierskie stały się najlepszą alternatywą dla tradycyjnych usług przewoźników. Przede wszystkim pozwalają oszczędzać czas, energię i pieniądze. Poza tym są doskonałym sposobem na to, by dostosować usługi do swoich potrzeb a nie odwrotnie. I dlatego klienci szukają punktów nadawania i odbierania paczek w dogodnych lokalizacjach – blisko domu, pracy, miejsca, w którym robią zakupy. Jeśli dysponujesz takim lokalem, zastanów się nad rozpoczęciem działalności związanej z branżą kurierską. To się po prostu opłaca i nie wiąże się z dużymi inwestycjami.

Czym jest franczyza punktu kurierskiego?

Dzięki takiej opcji można otworzyć punkt odbioru i nadawania paczek pod barwami danego kuriera lub brokera. Najczęściej tego typu działalność zaczynają osoby, które już lokal mają i szukają pomysłu na stałe lub dodatkowe dochody. Zazwyczaj nie będzie to wymagać dużych inwestycji. Potrzebujemy po prostu miejsca, w którym możemy przechowywać przesyłki, które będą przywożone przez kurierów i nadawane przez klientów. Poza tym franczyzodawca będzie wymagać od nas komputera, drukarki i wagi, a dostęp do panelu obsługi otrzymamy za darmo. Wiele osób w punktach oferuje również materiały do pakowania paczek, a nawet specjalistyczne usługi, co niewątpliwie jest bardzo ważne dla klientów i ułatwia im okazjonalne lub regularne nadawanie paczek. Warto pamiętać o tym, że punkt kurierski można prowadzić zarówno w niezależnym lokalu i przeznaczyć go jedynie na taką działalność, jak i rozszerzyć obecną branżę. Często takie rozwiązanie sprawdza się w sklepie spożywczym, w kiosku czy kwiaciarni. Kluczowym zagadnieniem będzie natomiast lokalizacja i dostępność. Jeśli będą atrakcyjne, na brak klientów nie będziemy narzekać.

Dodaj komentarz