Szum wokół kryptowalut powraca z pełną mocą. Wszyscy widzieliśmy, jak cena Bitcoina i innych krypto-walut wspinała się w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W lutym całkowita kwota pieniędzy wydanych na NFT była wyższa niż w całym 2020 roku. Do tego dochodzi rosnąca popularność monet osobistych, które ich twórcy mogą wykorzystać do stworzenia własnej gospodarki. Dużo się dzieje!
Co się dzieje z powstaniem markowych monet i NFT?
Większość z Was śledzi ewolucję “tradycyjnych” kryptowalut, takich jak Bitcoin i Ethereum. W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy zaczęły wyłaniać się dwa nowe trendy. Powstanie markowych monet. W ciągu ostatnich kilku tygodni różni ludzie w świecie tworzenia treści cyfrowych uruchomili własną krypto-walutę. Powstają nowe platformy, która ułatwiają ten proces. Monety te nie są tym samym rodzajem narzędzia inwestycyjnego, co Bitcoin, ale instrumentem do tworzenia wyższego poziomu zaangażowania fanów. Twórcy treści mogą nagradzać swoich fanów monetami – reprezentują one realną wartość finansową – lub mogą sprzedawać ekskluzywne treści za pomocą własnych monet. W ciągu najbliższych kilku miesięcy coraz więcej artystów, drużyn sportowych, gwiazd YouTube i marek będzie tworzyć własne markowe monety.
Co to NFT?
NFT to skrót od “Non-Fungible Token”. Po pierwsze, pozwól mi krótko wyjaśnić, co to oznacza. W przypadku Bitcoinów nie ma różnicy między bitcoinem A i bitcoinem B. To tak, jakby wymieniać sztabkę złota. Tak naprawdę nie ma znaczenia, którą sztabkę złota posiadasz, tak długo jak jest to złoto. To samo dotyczy Bitcoina, ale NFT są ekskluzywnymi, niewymiennymi cyfrowymi tokenami, co oznacza, że kupione przez Ciebie cyfrowe aktywo posiada unikalny kod, jak unikalny kod kreskowy, który działa jako rodzaj certyfikatu uwierzytelnienia. To daje Ci wyłączne prawo własności do tego zasobu cyfrowego. W ciągu ostatniego miesiąca wielu artystów cyfrowych zaczęło NFT swoją sztukę i sprzedawać ją online.
Gospodarki oparte na markach
Te nowe ewolucje w świecie krypto-walut dają każdemu możliwość założenia własnej markowej gospodarki. Oprócz dzielenia się swoimi treściami online, twórcy treści, artyści, sportowcy i wiele innych osób mogą łatwo wykorzystać je do generowania przychodów. Aby rozpocząć własną gospodarkę, potrzebujesz waluty i czegoś do sprzedania.
Konkretne przykłady tych markowych gospodarek
Te markowe ekonomie nie są tylko sposobem na generowanie pieniędzy; ich główną siłą jest tworzenie zupełnie nowej formy zaangażowania fanów, ich przywiązania i lojalności. Fani mogą bardziej zaangażować się w pewne marki, ponieważ stają się częścią ich markowej ekonomii. Oto kilka konkretnych przykładów:
Ekskluzywne treści: marki i twórcy treści mogą udostępniać ekskluzywne treści w zamian za część swoich markowych monet. Pomyśl o zespole, który wydaje nowy album. Płacąc ustaloną liczbę monet, fani mogą odkryć nowy materiał na kilka dni przed innymi fanami.