Call center to miejsca, w których gromadzą się pracownicy wszelkiej maści infolinii i firm, które pozyskują klientów telefonicznie. Można je znaleźć w każdym większym mieście – i to w sporych ilościach. Dodatkowo, rekrutacje w nich prowadzone są często niemal non-stop, a wymagania wobec potencjalnych pracowników bywają relatywnie niewielkie.
Z tego względu wiele osób zastanawia się nad podjęciem takiej pracy. Często jednak można spotkać się z niepewnością w zakresie tego, czy taka praca zapewni stabilność finansową i ogółem dobre warunki. W takim razie, u kogo się ona sprawdzi? Jak ma się ona do zdolności kredytowej? Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas materiałem!
U kogo sprawdzi się praca w call center?
W zależności od występujących w danej sytuacji okoliczności, praca w call center może być dobrym rozwiązaniem dla osób poszukujących pracy z elastycznymi godzinami, w tym na niepełny etat, a także dla tych, którzy szukają stabilnej pracy w pełnym wymiarze godzin, otwartej również na początkujących i osoby nieposiadające wyższego wykształcenia.
W call center można spotkać przede wszystkim sporą ilość studentów, chociaż oczywiście nie tylko. Możliwość dostosowania grafiku do wykładów i ćwiczeń sprawia, że jest to ciekawa opcja nie tylko dla studentów zaocznych czy wieczorowych, ale także stacjonarnych. Nawet, jeśli ktoś nie studiuje, call center to często jego pierwsza praca, podczas gdy rozwija się, stawia pierwsze kroki w dorosłości i planuje swoją przyszłość.
Call center a zdolność kredytowa
Praca w tego typu instytucji sama w sobie nie stoi na przeszkodzie zaciągnięcia zobowiązania finansowego. Wszystko zależy od indywidualnych okoliczności, na podstawie których obliczana jest zdolność kredytowa, takich jak wysokość dochodów, typ umowy (na przykład o pracę, zlecenie) i jej okres (czas określony lub nieokreślony).
Osoby pracujące w call center na niepełny etat czy na umowę zlecenie mogą mieć nieco większy problem z uzyskaniem pozytywnej decyzji kredytowej niż osoby pracujące na pełny etat, zatrudnione na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, ale nie jest to niemożliwe.
Nie bez znaczenia są także kwestie niezwiązane bezpośrednio z pracą, takie jak koszty utrzymania, ilość osób posiadanych na utrzymaniu oraz wysokość i ilość bieżących zobowiązań finansowych (nie tylko kredytów, ale też zobowiązań pozabankowych).
W zasięgu pracowników call center są zarówno kredyty gotówkowe, jak i innego rodzaju kredyty, a także pożyczki o różnej wysokości. Warto przejrzeć dostępne ogłoszenia, a z pewnością uda się odnaleźć takie, które spełni oczekiwania danej osoby.